مهرداد محمدی

توسعه دهنده وب

طراح و برنامه نویس سایت

فریلنسر

ورزشکار

عاشق فیلم و سریال

گیمر

مهرداد محمدی

توسعه دهنده وب

طراح و برنامه نویس سایت

فریلنسر

ورزشکار

عاشق فیلم و سریال

گیمر

مطالب وبلاگ

معرفی تیپ شخصیتی INFJ ????

معرفی تیپ شخصیتی INFJ ????

“با مردم طوری رفتار کنید که گویی آنها همان چیزی هستند که باید باشند و به آنها کمک کنید تا به آنچه می توانند تبدیل شوند برسند”

یوهان ولفگانگ فون گوته

تیپ شخصیتی INFJ که یکی از تیپ های شخصیتی آزمون معروف و شناخته شده MBTI است، به عنوان یک تیپ شخصیتی حمایتگر یا حامی شناخته می شود.

باید گفت که این تیپ شخصیتی بسیار خاص و کمیاب است، به عبارتی تنها ۱% از جمعیت جهان از این تیپ شخصیتی برخوردار هستند اما با این وجود همین افراد تاثیر خود را به صورت کامل در جهان گذاشته و میگذارند.

تیپ شخصیتی INFJ به صورت مادرزادی حس بالای ایده آل گرایی و اخلاق را در خود دارند اما چیزی که آنها را متمایز می کند این است که از ایده آل گرایی بیهوده و بی اساسی دوری کرده و این خصلت در درون آنها وجود ندارد.

افراد خاص این تیپ شخصیتی توانایی برداشتن گام های محکمی در جهت اهدافشان دارند و به همین خاطر یک تاثیر مثبت همیشگی را در دنیای اطراف خود بر جای می گذارند.

تیپ شخصیتی INFJ بیشتر اهداف زندگی خود را در سمت و سوی کمک کردن به دیگران دنبال می کنند (واقعا همینطوره منم همینجوریم ????).

حمایتگرها معمولا در راه نجات دیگران و یا انجام کارهای خیرخواهان دیده می شوند اما در حقیقت علاقه شدید آنها به حل مشکلات به صورت اساسی و پایه ای است و معتقد هستند با این کار دیگر مردم نیازی به نجات دادن ندارند!

بهم کمک کن بهت کمک می کنم

تیپ شخصیتی حمایتگر در واقع یک مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد است. نرم و ملایم صحبت می کنند اما نظرات بسیار محکمی دارند و بدون وقفه در جهت ایده های خود می جنگند.

این گروه قاطع بوده و اراه قوی دارند اما به ندرت از این انرژی برای منافع شخصی خودشان استفاده می کنند.

افراد تیپ شخصیتی INFJ از خلاقیت، تخیل، عقیده و حساسیت های خود برای برقراری تعادل بهره میگیرند نه برای برتری جویی و اثبات مزیت هایشان به دیگران.

مساوات خواهی و کارما از ایده های بسیار جذاب برای این گروه به حساب می آیند. این گروه معتقد هستند که هیچ چیزی به اندازه عشق و دلسوزی برای نرم کردن قلب ستمگران و ظالمان، نمی تواند به جهانیان کمک کند.

البته من خودم به شخصه خیلی زیاد به این معتقد هستم و مفهوم امام زمان رو به این خاطر دوست دارم چون باور دارم که اگر خشونتی هم باشه بعد از ظهور چنین شخصی در نهایت کل جهان رو عشق و دلسوزی و مهربانی فرا میگیره اما متاسفانه بعضی وقتا توی این زمانه آدم زورگویی هایی رو میبینه که دلش میشکنه که چقدر این دنیا بی رحم و بعضی از مردمانش نادان و کوتاه بین هستن ولی در نهایت کارما دست از سر این آدمها بر نمیداره نه این دنیا نه دنیای بعد از مرگ.

هیچ چیزی به اندازه ارائه راهکاری برای تغییر زندگی انسان ها نمی تواند این گروه را خوشحال و سرزنده کند.

تیپ شخصیتی حمایتگر، ارتباط برقرار کردن با دیگران را آسان می بینند. آنها یک استعداد خاص در ایجاد یک ارتباط گرم، استفاده از زبان نفوذ پذیر، سخن گفتن به زبان قابل فهم در مقابل منطقی و حقیقی کامل کامل را دارند.

البته باید اضافه کنم که من به شخصه شاید نتونم خیلی عالی ارتباط برقرار کنم ولی با هر کسی که ارتباط نزدیک برقرار کردم این حس هایی رو که میگه رو همشونو بهش انتقال دادم و میتونن بهم راحت اعتماد کنن.

دوستان نزدیک و همکاران این افراد را به عنوان شخصیت های برون گرا میبینند اما این گروه برای رفع فشار و شارژ مجدد به تنهایی و خلوت با خود احتیاج دارند بنابراین اگر به صورت ناگهانی برای مدتی عقب نشینی کردند خیلی نگران نباشید.

افراد با تیپ شخصیتی INFJ بسیار به احساسات دیگران توجه کرده و احترام می گذارند و انتظار دارند که این رفتار متقابل باشد و این مورد در بعضی مواقع، اختصاص فضای مورد نیاز برای خلوت چند روزه است.

زندگی، برای یک روز جنگیدن بیشتر

در واقعیت برای افراد با این تیپ شخصیتی مهمترین چیز این است که از خوشان به بهترین شکل مراقبت کنند. شور و اشتیاقی که آنها به اعتقادات خود دارند کاملا قادر است آنها را از نقطه شکستشان عبور دهد.

اگر این شور و اشتیاق از دست برود، آنها می توانند خود را در یک موقعیت خسته کننده، ناسالم و استرس زا ببینند. این مورد زمانی خودش را بیشتر نشان می دهد که آنها خودشان را در مقابل تضاد و انتقاد بیابند.

حساسیت گروه شخصیتی INFJ آنها را وادار می کند تا هرکاری برای گریز از این حملات به ظاهر شخصی انجام دهند، باید گفت که با این وجود اگر خود را در چنین شرایطی دیده  و غیر قابل فرار از آن باشند با روش های کاملا غیر منطقی و مخالف کمک رسانندگی عمل می کنند.

الکی نیست که هیتلر از افراد مشهور گروه شخصیتی INFJ هست ????

از دیدگاه افراد حمایتگر جهان یک مکان سرشار از نابرابری است اما لزوما نباید اینطور باشد. به جرات می توان گفت که شاید هیچ تیپ شخصیتی بهتر از INFJ نمی تواند یک حرکت و یا انقلابی را در جهت تبدیل بدی به خوبی راه بیندازد هر چقدر که کوچک یا بزرگ باشد.

شک ندارم که امام خمینی از گروه های شخصیتی INFJ بوده ????

یک نکته برای افراد تیپ شخصیتی INFJ این است که اگر چه زمان خود را برای مراقبت از جهان پیرامون خود می کنند ولی در عین حال باید بدانند که نیاز به مراقبت از خودشان هم یک نیاز اساسی است.

اشاره ای به افراد مشهور INFJ

حالا هر چند توی یه مقاله دیگه می خوام افراد مشهور و بزارم ولی بد نیست توی مقدمه یه اشاره ای بکنم به:

  • مادر ترزا Mother Teresa
  • نلسون ماندلا Nelson Mandela
  • مارتین لوتر کینگ Martin Luther King
  • نیکول کیدمن Nicole Kidman
  • مورگان فریمن Morgan Freeman
  • ماکل اسکوفیلد سریال فرار از زندان ????
  • دزموند سریال گم شدگان ???? چقدر خوشم میومد از دزموند

 

ادامه: نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی INFJ

برچسب ها:
۴ دیدگاه
  • […] معرفی تیپ شخصیتی INFJ ???? […]

  • TALKHAK ۲۳:۳۵ ۳۰، دی ۱۳۹۸ پاسخ

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من تا قبل از اینکه با تیپ شخصیتیم آشنا بشم همش درگیر این بودم که من چرا انقدر با دیگران فرق میکنم و اینکه چرا دیگران حرف های منو نمیفهمن اما الان که دارم خودمو بیشتر میشناسم آرامش بیشتری پیدا کردم و همچنین انرژی بیشتری برای رسیدن به اهدافم

    • مهرداد محمدی _ ۱۰:۱۷ ۱، بهمن ۱۳۹۸ پاسخ

      سلام خواهش میکنم
      خیلی ایده خوبیه که بتونی بیشتر خودتو بشناسی منم دارم همینکار و میکنم شاید یکم دیر شروع کردم ولی خوب آفرین به تو که زود شروع کردی.

      ایشالله موفق باشی و به اهدافت برسی.
      ????

  • گیگوری اعظم ۱۷:۱۶ ۲۰، خرداد ۱۴۰۲ پاسخ

    خمینی infj؟

درج دیدگاه