مهرداد محمدی

توسعه دهنده وب

طراح و برنامه نویس سایت

فریلنسر

ورزشکار

عاشق فیلم و سریال

گیمر

مهرداد محمدی

توسعه دهنده وب

طراح و برنامه نویس سایت

فریلنسر

ورزشکار

عاشق فیلم و سریال

گیمر

مطالب وبلاگ

رفتارها و عادات تیپ شخصیتی INFJ در محیط کار

رفتارها و عادات تیپ شخصیتی INFJ در محیط کار

افرادی که دارای تیپ شخصیتی INFJ هستند نسبت به یک محیط کار راضی کننده درخواست های زیادی دارند. نه تنها این افراد نیاز به ابراز بینش، دیدگاه و خلاقیت خود دارند، بلکه باید مطمئن شوند کاری که انجام می دهند از معنای خاصی برخوردار است.

افراد با این تیپ شخصیتی باید مطمئن شوند که در محیطی که کار می کنند و وظایفی که به آنها متحول می شود موجب رشد شخصی و کمک به مردم است. همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد کار آنها باید در جهت ارزش ها، اصول و باورهای آنها باشد.

در بسیاری از مواقع برای افراد تیپ شخصیتی حمایتگر بهترین راه حل برای رسیدن به خواسته هایش این است که به قوانین و دستورالعمل هایی که از سمت دیگران مشخص شده است، پاسخی ندهند.

به جای آن بهتر است که سعی و تلاش کنند که خودشان مدیر خودشان باشند، نه بالای سر کسی و نه زیر دست کسی.

ارتباط مستقیم با مردم و ارتباط با ایده هایی که دارند، برای آنها مهم است.

اگرچه موارد فوق صحیح است اما باید در نظر داشت که تیپ شخصیتی INFJ، افرادی باهوش و الهام بخش هستند. با در نظر گرفتن این موضوع با کمی تغییر در شرایط کار می توانند برای هر موقعیتی مناسب باشند.

تیپ شخصیتی INFJ به عنوان زیر دست و کارمند

به عنوان یک زیر دست یا کارمند، این گروه زیر نظر قوانین سخت، ساختار رسمی و کارهای تکراری بسیار ضعیف عمل می کنند.

این افراد به همکاری تیمی و حساسیت در کار ارزش زیادی قائل هستند.

هر چقدر سبک مدیریت، مسئول آنها آزادتر و با ذهنیت بازتر باشد و هر چقدر آنها احساس کنند که برای نظراتشان بیشتر ارزش داده میشود، این گروه نیز بیشتر راضی و خوشحال خواهند بود.

تیپ شخصیتی INFJ بیشتر براساس اعتقادات خود عمل می کند بنابراین اگر کاری را انجام می دهد، آن کار برای آنها بسیار ارزشمند است. اگر عملکردشان مورد عیب جویی به خصوص عیب جویی بی دلیل و بی منطق قرار بگیرد، به احتمال زیاد، روحیه آنها به شدت کاهش پیدا می کند.

نیاز است که ارزش های مدیر با ارزش های یک شخص حمایتگر در یک راستا باشد تا بتوانند به بهترین شکل با یکدیگر کار کنند.

تیپ شخصی حمایتگر ایده آل گرا هستند، اگر محیط کاری با ارزش های آنها یکسان نباشد به یک شخص عصبی با خلق و خویی تلخ تبدیل می شوند اما اگر همه چیز متعادل باشد با کمی تشویق در پاره ای از اوقات، تلاش خود را مضاعف کرده و به سختی کار می کنند.

این افراد توانایی هایی بیشتر از انجام تسک ها و روابط موجود در محیط کار را دارا هستند.

تیپ شخصیتی INFJ به عنوان همکار

به عنوان همکار، احتمال اینکه این تیپ شخصیتی به محبوبیت بالایی دست پیدا کند، بسیار زیاد است.

این افراد معمولا به عنوان اشخاص مثبت، خوش سخن و دوستانی توانمند شناخته می شوند.

از مهمترین توانایی های آنها: شناختن انگیزه دیگران، خنثی کردن تضادها و تنش ها قبل از زمانی است که به دیگران حس ناراحتی و مزاحمتی دست بدهد.

افراد با تیپ شخصیتی حمایتگر برای کار گروهی نسبت به تولید و سودمندی ارزش بیشتری لحاظ می کنند، علاوه بر این تشویق به کار سخت و کمک به دیگران زمانی که به آنها نیاز دارند از دیگر ارزش های آنهاست.

اگر چه موارد ذکر شده جزو توانمندی این گروه به حساب می آید اما در عین حال ریسک سوء استفاده دیگران را به همراه دارد.

به عنوان مثال کارهای سخت را به این اشخاص واگذار کنند و یا از آنها بیشتر از حد کار بکشند و یا حتی کارهای خودشان را به این اشخاص بسپارند.

(البته من متوجه شدم که توی یک شرکت هر چقدر که بیشتر کار کنی بیشتر تسک و کار جلوت میریزن ???? و ملاحظه نمی کنن که اصلا من نوعی، به خاطر توانایی که داشتم تونستم این تسک و زود انجام بدم و دوست دارم بقیه تایممو به یادگیری اختصاص بدم.

البته شرکت هایی که من کار کردم اینطوری بوده بنابراین ???? اگر هم توی یک شرکت کار کنم ترجیح میدم با تمرکز و حوصله کار و انجام بدم. ????)

این موضوع را باید به خاطر بسپارید که در نهایت آنها همچنان افرادی درونگرا هستند و همیشه محبوبیتی که از آنها انتظار میرود را به نمایش نمی گذارند.

این گروه نیاز دارند که هر از چند گاهی یک قدم به عقب بردارند و مثل یک گرگ تنها اهداف و راه خود را پیش بگیرند.

یک نوع غیرسالم از چنین تمایلی زمانی رخ می دهد که آنها احساس کنند ارزش هایشان توسط یک همکار، با انعطاف پذیری بیشتر، از نظر اخلاقی در معرض خطر قرار گرفته است.

تیپ شخصیتی INFJ به عنوان مدیر

به عنوان مدیر، معمولا به استفاده از قدرت خود علاقه ای ندارند. این افراد معمولا زیر دستان و کارمندان خود را به دید مساوی با خودشان می بینند.

محقق کردن این شیوه مدیریت را از طریق تمرکز بر روی هماهنگی و تساوی در انجام کار و نظارت بر دیگران پیاده سازی می کنند. این افراد به سختی کار می کنند تا دیگران نیز تشویق به کار کردن شوند.

مساوی دیدن خود به عنوان یک مدیر با کارمندان در این گروه به این معنا نیست که از استانداردهای پایینی برخوردارند بلکه حس برابری به این معناست که آنها از کارمندان و زیردستان خود انتظار دارند که به عنوان یک فرد شایسته، پر شور، با حرارت و قابل اتکا عمل کنند، همانطور که تیپ شخصیتی حمایتگر عمل می کند.

تیپ شخصیتی INFJ، مدیرانی حساس، منطقی، دارای درک بالا و منصف هستند و این باعث می شود که به سبک کاری دیگران احترام بگذارند و به صورت دقیقی انگیزه هر فرد را مورد قضاوت و بررسی قرار دهند.

در عین حال اگر حرکت یک کارمند و رفتار آن اعتبار و ارزش های یک مدیر را زیر سوال ببرد خیلی سخت چنین موقعیت هایی را تحمل می کنند.

مدیران تیپ شخصیتی حمایتگر هیچ صبر و تحملی نسبت به لغزش و عبور از خطوط قرمر اخلاقی و قابل اطمینان بودن، ندارند، اما اگر چنین لغزش هایی رخ دهد تلاش بی وقفه ای در جهت ارزش دادن و خوشحال کردن زیر دستان و کارمندانشان به کار میگیرند.

ادامه : نتیجه گیری در مورد افراد با تیپ شخصیتی INFJ

برچسب ها:
۱ دیدگاه
درج دیدگاه